وبلاگ و مقالات راشین وب مستر نمایش نسخه اصلی

تعریف لوگو و اهداف آن

نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشددر یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد

305

لوگو چیست؟
“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد
نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند
به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است. دقت کنید در ایجاد لوگو حداقل ها مهم هستند زیرا قرار است در زمان کوتاه در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد
خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب نام تجاری و طراحی لوگو است. برندینگ مانند یک سفر طولانیست که برای موفقیت باید وارد مسیری پرپیچ ‌و خمی شوید. پیدا کردن اسم برند برای کسب‌وکاری که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، جزو اقدامات ضروری در این مسیر می‌باشد
هدف لوگو چیست؟
در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد
زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند
جهت خواندن مقالات بیشتر به بخش مقالات مراجعه کرده و همچنین جهت ارتباط با ما به صفحه تماس با ما سایت مراجعه کنید
در ادامه مطالب بخوانید: مقاله