تفاوت برند و لوگو
به مجموعه فعالیت های تجاری، اجتماعی یک شرکت تجاری در بازار و رفتار شما با مخاطبان هویت برند را تشکیل می دهد. هر چند در مواردی لوگو میتواند از طریق مسئولیت
پیام رسانی خود یکی از پیام های تجاری یا ارزش های سازمانی برند (شرکت) را منتقل کنددر شرکت های تازه تاسیس شما شاید متوجه این اشتباه لغوی-مفهومی شده باشید که واژه لاتین logo و brand را با هم اشتباه می گیرند، که متاسفانه اشتباه رایجی هم هست و ما تلاش کردیم تفاوت برند و لوگومفهوم را خیلی مختصر و ساده توضیح دهیمبه زبان ساده برند وجه تمایز نوع ارایه خدمت، ارزش های سازمانی و … از رقبا است که باعث می شود نام بهتری در بازار هدف بدست آوریم و در کنار این فعالیت ها لوگو بیشتر نقش نماد موفقیت یا عدم موفقیت برند را در بین مخاطبان دارد
با اعتماد به دانش طراحان گرافیک در حوزه طراحی لوگو شما قادر خواهید بود یک لوگوی قوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید
درباره
تفاوت برند و لوگو
میتوانیم از این مثال استفاده کنیم و بگوییم که برند همانند یک انسان و لوگو مانند لباسی میباشد که شخص میپوشد؛ لوگو میتواند برای یک مخاطب یادآور تجربه ای باشد که او از برند مورد نظر داشته؛ پس برای اینکه لوگو، یادآور یک خاطره خوب و مثبت در ذهن کاربر باشد، لازم است که یک برندینگ خوب و با کیفیت داشته باشیم، و برای ماندگار شدن یک برند در ذهن جامعه مخاطبان، نیازمند یک لوگوی مناسب هستیم
وقتی در مورد هر شرکت یا کمپانی بزرگ فکر میکنیم، مثل دیزنی، استارباکس یا مایکروسافت، یک تصویر خاص در ذهنمان تداعی میشود. این تصویر معمولا با محصولی که توسط این کمپانی ها تولید میشود ارتباط دارد. برای مثال حروف بزرگ و بامزه اسم دیزنی در لوگوی آن، اطلاعاتی در مورد جامعه هدف آن (کودکان) و محصول تولیدی این کمپانی به ما میدهد و خاطرات دوران کودکی و کارتون های آن را به ما یادآوری میکند. هر چیزی که از دیزنی ببینید آن لوگورا به همراه دارد و این میتواند نمونه بسیار خوبی از
برندینگ یا علامت گذاری تجاری و همچنین انتخاب لوگوی درست باشددر این اخبار به بررسی
تفاوت برند و لوگو
پرداختیم
درادامه پیشنهاد میشود این
مطلب
را بررسی کنید
جهت دیدن مقالات این سایت به بخش
مقالات سایت مراجعه کنید
جهت دیدن سایر اخبار های موجود در سایت به بخش
اخبار سایت مراجعه کنید